Årsmöte 2019

Som ett tidigt vårtecken är det dags igen för en föreningsstämma! Årsmöte 2019 äger rum på Fylkingen i Stockholm, lördagen 13 april, kl 13. Det är inte bara formalia utan ett gyllene tillfälle för er arrangörer att träffas upp för samtal – och inte minst informeras om RANKs kommande projekt under året. Ta gärna god tid på er och läs igenom underlaget inför mötet. Efter pausen tar det sedvanliga Vårmötet vid; det är ännu inte spikat vilket tema det blir i år, så mer information om detta inom de närmaste veckorna.

Medlemsavgift

Medlemmar som ställer sig till röstlängden skall ha betalt medlemsavgift, likväl som medlemmar som lyfter subventionsmedel från förbundet. Föregående år lossnade det äntligen och de allra flesta av aktiva föreningar betalade in. Det är knappt ens en symbolisk summa, men ack så viktigt att den förs vidare till era kassörer.

Resor

Ersättning utgår för resa tur och retur för 1 person/medlemsförening. Försök gärna att hålla resekostnaden nere genom att boka i tid och rekvirera sedan utlägget från RANK.

Boende

För dem som har långt att resa och önskar övernattning täcker RANK hotell för 1 person/förening. Bokning görs av verksamhetsledaren. Maila gärna omgående om så önskas till johan@rankmusik.se eller senast 3 april, så det finns goda chanser att ni får ett gemensamt hotell. Ange vem från föreningen som kommer.

Övrig anmälan om deltagande på årsmötet vill vi ha så snart som möjligt eller senast 12 april